Еуфоријата Берлин

CRISIz

 

 

 

 

 

 

 

Кога ќе се соочат со Штирнер / Ниче прашање, Overbeck – во забележителна спротивност со apodictic одговор Елизабет Forster-Ниче – даде дипломатски одговор. Тој призна дека Ниче ја прочитал Штирнер, но можеше да се определи никој особено последици, ниту од читање на Ниче на работа, ниту од “чудна” прикривање на овој факт. Овој одговор е широко прифатена како последниот збор на оваа тема по контроверзии бил заборавен далеку.

Тоа беше одговор без вистински последици за толкувањето на Ниче, и тоа исчезна брзо заедно со прашањето, избега вниманието на повеќето Ниче истражувачи.Како Overbeck, подоцнежните Ниче експерти, ако тие споменати Штирнер на сите, не објасни врската на Ниче за него, но наместо тоа, даде краток историски сметка и смета на тема како се населиле.

Сепак, некои пасажи, како оние разгледани погоре (особено позитивен петит буржоазија ознака) укажуваат на амбивалентност дека не може да се целосно потиснати.Дури и во пософистицирани третмани, како на пример онаа на Херман Schmitz,на тема се гледа како се населиле без никакви последици. Без разлика, токму она што авторите на тајни прием на Штирнер (вклучувајќи Ниче?) Видов како флагрантно, на монструозен, на варварски и ѓаволски во “Его”, токму тоа е она што овие подоцна истражувачите ниту fathomed ниту ги отфрли со аргументи, наместо изборот да индиректно “надминат” тоа.

Да се направи на работа на Штирнер на bagatelle, или да се дадат за да ја демонската сила, за да безгрижно тоа се зборува на парчиња, или да се одржи внимателниот молк: било што е запознаен со историјата на ре (pulsions и де) ceptions на “Его” има идентификуваше ова шема, и затоа нема да бидат задоволни со сместување на одговор Франц Overbeck е. Наместо тоа, еден е потребно како предизвик, како стимул за понатамошно испита Штирнер / Ниче прашање. Но не на начин на неуспешни патишта, сепак добро патуваше а не со изолирање повторно бројните траги на “Его”, кој можат да се најдат повеќе или помалку прикриена во работата на Ниче. Дури и ако тоа би можело да биде прикажан убедливо дека Ниче плагијат идеи од Штирнер, ова е само денес ќе биде на многу мало значење. Меѓутоа, ако тоа е можно да се потврди можноста таа средба на Ниче со Штирнер доведе до ‘почетна’ ментална криза, од која се појави како филозоф, последиците ќе бидат значителни. Затоа, две прашања кои припаѓаат заедно ќе бидат поставени:

 

1. Во она време не Ниче, најверојатно, да се запознаат со Штирнер “Егото?

2. Што директни последици на оваа средба може да биде реконструирана и поткрепени со докази?

 

Поставување настрана било какви последици тие може да ги предизвика, само овие две прашања ќе се одвива овде.

 

Судејќи според извештаите на Ида Overbeck и Адолф Баумгартнер, средба на Ниче со “Его” се одржа пред 1878 или 1874 година, според нивните сметки.Вообичаените претпоставка е дека Ниче беше предводена да ја прочитаат книгата, кога тој наидов на пасуси на Штирнер во Хартман (1869) или Ланге (1866). Поточно студии на неговиот објавена работа, писма и други биографски материјал сугерира дека, сепак, Ниче во тоа време веќе имаше знаење на “его” и се грижеше да се задржи овој приватен.

Таков заклучок може да се спореди со начинот на кој разни филозофи – мислители од Маркс до Хабермас – реагираа на Штирнер. Средбите со него застана на почетокот на нивната филозофска кариера и беа јасно придружена со кризата. Сето ова служи да ги насочиме нашите внимание на октомври 1865 година. Повеќето од Ниче биографи велат дека тој беше во средината на длабока криза во овој момент, но сепак, тие се воздржуваат од тесно тоа испитување, и раскажуваат неговите карактеристики врз основа на автобиографски запис тие не успеаја да ги видите критично.Во овој момент потребно е да го свртиме вниманието кон овој специфичен период, за да ја погледнете критички и во детали. На сомневање може да се оправда дека Ниче запознал со “его” во овој момент? Дали овој настан предизвика во него живот криза?

 

Прво на сите, треба да се запрашаме: Ниче би можеле да се соочиле книга на Штирнер пред октомври 1865 година, можеби за време на неговиот година во Бон? Теофил Droz (1844-1897), колега студент во текот на овие два термина, се сеќава дека во тоа време на Штирнер “озлогласената” книга циркулира меѓу студентите.

Сепак, секој познаник Ниче најверојатно имал со “Его” во тоа време, само би можеле да бидат површни. Инаку “Животот на Исус” Давид Фридрих Штраус, што тој го чита во текот на 1865 Велигден семестар пауза, не би можел да направи огромни впечаток врз него го направија тоа, Заштитни него за конфронтација со својот побожен семеен и напуштање на богословието. Понатаму, од почетокот на овој пат до крајот на септември не е единствен показател алудирајќи на било какви загриженост Ниче најверојатно имал со Штирнер.

 

Сепак, младите Ниче се чини дека биле тајно фасциниран од критички дух на годините пред 1848 година, anathematized по задушувањето на револуцијата.Тој веќе покажа порано интерес за Фојербах. Сега, во писмото до неговиот пријател Raimund Granier, напиша во септември 1865 година, тој го критикува “сенилност” и “филистерство” на неговата генерација и фали на “жив дух” од пред дваесет години.

 

Тој го поминува на семестарот пауза пред неговата преселба од Бон во Лајпциг во прв со своето семејство во Naumburg. Но, тој веќе се предвидува со задоволство две недели престој во куќата на семејството на неговиот пријател Херман Mushacke во Берлин: “Мојот сегашниот живот е исполнет со подготовка за Берлин, како нашето земско постоење е за иднината небото”, пишува тој да Херман; ” во кафе време јадам малку парче од Хегеловата филозофија и ако имам лош апетит, земам Straussian апчиња. “(42)

 

Наскоро ќе се види зошто Ниче бил толку мошне чека на неговата посета на куќата на родителите на Херман. Од 1-ви до 17 октомври, 1865 тој е гостин на Mushacke семејство во Берлин. Своите искуства има се пренесуваат до нас само во фрагменти. Тој очигледно беше толку маѓепсани дека тој не би можела да напише дома. Само неколку дена откако тој ја напуштил куќата Mushacke, врз 22 октомври во Лајпциг, не тој извештај до неговата мајка, кратко на крајот од писмото: “Животот во Берлин беше исклучително пријатен и пријатно Старата Mushacke е најмногу. loveable човек што некогаш сум го исполнети. Ние сме на првата име услови. ” [Велејќи “Du” едни на други, многу исклучителни во тие денови] И во high-духови тој додава: “На мојот роденден ги зголемивме чаши за шампањско за да ги благосостојба.”

На две недели во Берлин се префрли Ниче, по неговото заминување незадоволни од Бон, директно во еуфорија. Причината за ова е да се најде во неговата средба со Херман Mushacke татко Едвард, кој беше предвиден со таква тензија, затоа што знаел дека Едуард беше ветеран на тие времиња со “жив дух” пред 1848 година. Тој не може да напише на мајка си за неговите вистински чувства во однос на оваа средба, особено по шокот тој на неа имаше оставено порано таа година за време на Велигден. Наместо тоа, можеби, тој ги пишува долу во својот дневник, кој наскоро ќе изгори, да се заштитат од какви било понатамошни сеќавање на оние денови. Во секој случај, денес неговото искуство со Mushacke само што може да биде реконструирана во своите општи контури.

 

Еуфоријата Берлин на сите сметки се уште го одржува за време на неговата првите денови во Лајпциг. Веднаш по неговото пристигнување, на 19 октомври, тој пишува писмо до Едуард Mushacke, неговата ново-стекната, “високо-ценет пријател”, на кого му беше дозволено да се каже [интимниот] “Du” и на кого, како тој напишал, тој ќе посака да се каже “татко ми”.

Тој започнува со кое изразува “благодарни и срдечна чувство” кон неговата неодамнешна домаќин, потоа да се смени доста светлина разговорно тон, а завршува со зборовите кои, иако сега лабава и иронично, се уште се наплаќа од страна на занес предизвикани од неговата средба со Едуард Mushacke: “Сто години право на овој ден на студентот Волфганг Гете запишува Имаме скромна надеж дека сто години од сега ќе ја одбележат нашите матура исто така.”.

Ниче се чини дека донесе со себе од Берлин некаков амбициозен проект, и Едуард Mushacke мора да биле инспирација, затоа што Ниче продолжува: “Доста дека вашето име ќе стане бесмртен тој начин…” Ова не беше само прашање на забава, и младиот ентузијаст сигурно не мислеше на Филолошки студии, во кои тој наскоро ќе фрлам.

 

 

 

image_pdfScaricare PDFimage_printStampare testo
(Visited 55 times, 1 visits today)